Dwarslaesie Magazine
- 2021
- 1
- 03-03-2021
Tags:INHOUD | 6 Toegankelijk tuinieren, Er is nu een Facebookgroep voor tuin- en natuurliefhebbers met een lichamelijke beperking. | 8 Op vakantie in eigen land Nederland is een fijn vakantieland. Een paar tips. | 10 Love potion number 9 Onder deze titel hield de Amerikaanse seksuoloog Mitchell Tepper een workshop tijdens het eerste Love Abilities Festival, eind vorig jaar. | 20 Meerdere laesies in één familie. De kans om een dwarslaesie te krijgen is statistisch gezien niet groot. Hoeveel pech heb je dan als er in je familie meerdere mensen met een laesie zijn? | 22 Méér dan een wedstrijd De Cybathlon is een internationale krachtmeting tussen ontwikkelaars van technologieën die van belang zijn voor mensen met een beperking. | 26 ‘Meepraten in Den Haag is belangrijker dan ooit’ Kort nadat Jacob Zuurmond startte als voorzitter van DON vinden Tweede Kamerverkiezingen plaats. Dé tijd om van je te laten horen als belangenorganisatie, zegt hij. ‘Elk besluit van Den Haag heeft gevolgen voor ons dagelijks leven. We moeten daarom vol op de bal bij het nieuwe kabinet om het zorgbeleid zoveel mogelijk te beïnvloeden.’ | COLUMNS | 7 Burugo, Niet spuwen! 15 Mieke van Oss, Shit, 35 Jacob Zuurmond, Een onbarmhartige overheid | RUBRIEKEN | 5 Vraag aan de lezer Heb je ook léuke dingen meegemaakt in coronatijd? 12 Mooie dingen Petra Jorissen, 14 Ik en mijn laesie Arnold van den Heurik, 17 In beweging Sportadvies, 18 Ongehinderd Vakantiebestemming: Nederland, 24 Het onderzoek Onder andere: Fitter door de HandbikeBattle, 29 Doe er eens wat aan! Waarom is mijn ligfiets zo belachelijk duur?, 32 Een mens, een laesie Monique de Boer, 34 Vraag aan ... de rolstoelvaardigheidsdeskundige, Kan ik als rolstoeler vaardigheden bijleren? 37 De regels Waarom duren letselschadezaken zo lang?, 39 Vraag en aanbod, 40 Onze vereniging
Download